Hoe maak je een visueel verslag van je leven?

De meesten van ons hebben een algemeen idee van hoe een visueel verslag eruit ziet. Je pakt een schetsblok of palet, zoekt wat papier en begint alles te tekenen wat in je opkomt. Je onderbewustzijn begint te kolken met ideeën, vragen en visioenen die je later wilt vastleggen, zodat je ze steeds weer opnieuw kunt bekijken, zolang het nodig is. Dat is de kracht van het bijhouden van een visueel verslag en waarom zoveel mensen het in hun persoonlijke leven beginnen op te nemen. Regelmatig een visueel verslag bijhouden is goed voor je psyche – het is een uitstekende manier om je gedachten te verwerken en ervaringen uit het verleden opnieuw te bekijken, terwijl je ook nieuwe ervaringen in het heden vastlegt, zodat ze in de toekomst niet worden vergeten. Hier zijn 7 dwingende redenen om vandaag nog te beginnen met een visueel verslag:

Ja, visuele verslagen zijn geweldig, maar ze zijn nog beter als aanvulling op je gewone verslagen. Het op papier zetten van je gedachten, gevoelens en ervaringen is ongelooflijk waardevol, maar het is soms ook een beetje te abstract en geabstraheerd voor het scannen en verwerken door andere mensen. Een visueel verslag bijhouden naast je gewone verslag kan een goede vuistregel voor je zijn, zodat je zowel de voordelen van een visueel verslag als de vertrouwdheid van een meer traditioneel verslag krijgt. Journaling is een belangrijk onderdeel van het leven en zelfs een korte dagelijkse oefening kan een enorme positieve invloed hebben op je denken en je stemming. Visual journaling is een geweldige manier om te beginnen met journaling als je moeite hebt om de tijd of de energie ervoor te vinden – je kunt elke dag een paar beelden tekenen, het eenvoudig en ontspannend houden, en je gedachten vrijer laten stromen. Als je klein kunt beginnen, kan een paar minuten per dag journalen een positieve invloed hebben op je stemming en je denken. verslagen is ook een geweldige manier om te onderzoeken wat je bezighoudt en om op een nieuwe manier naar je eigen ervaringen te kijken.

Visueel verslag

Schetsen is een gemakkelijk en flexibel hulpmiddel.

Schetsen is het maken van tekeningen en schilderijen met een potlood of ander tekeninstrument. Het kan voor veel verschillende doeleinden worden gebruikt, zoals oefening in tekenen en schilderen, als een manier om een idee of concept te verkennen en ideeën uit te drukken, of gewoon als hulpmiddel voor kunstzinnige therapie en journaling. Net als journaling kan schetsen op vele manieren en met verschillende soorten materiaal worden gedaan. Je kunt schetsen met potlood, pen, stift of zelfs met je vingertoppen, op een servet of een stuk papier.

Met schetsen kun je snel en gemakkelijk beelden creëren, zonder je zorgen te hoeven maken over verhoudingen, kleurenschema's of details van welke aard dan ook. Het is ook een geweldige manier om creatief te worden en te experimenteren met verschillende soorten compositie, teken- en schilderstijl en belichting. Welke methode je ook verkiest, schetsen is een flexibel hulpmiddel waarmee je jezelf kunt uitdrukken zoals jij dat wilt.

Het is goed voor zelfstudie en het verbeteren van de schrijfvaardigheid.

Hoeveel van ons zijn gefrustreerd door ons onvermogen om duidelijk en samenhangend te schrijven? Dit is een veel voorkomend probleem voor veel mensen, maar dat hoeft niet zo te zijn. Journaling is een geweldige manier om je schrijfvaardigheid te oefenen, want het vereist dat je je gedachten ordent en je gevoelens in woorden omzet – iets wat een uitdaging kan zijn voor mensen die dyslexie hebben of er anderszins gewoon niet goed in zijn.

Met schetsen kun je tekenen zonder je zorgen te maken over de regels van compositie of de noodzaak van een bepaald aantal regels per pagina. Tekenen is puur een scheppingsproces en er zijn geen regels om je aan te houden, dus je kunt het doen zoals je wilt, zonder de druk om aan een bepaald doel te voldoen.

Het kan leuk zijn!

Elke dag bouw je aan je eigen persoonlijke visuele verslag. Wat is daar niet leuk aan? Visual journaling is een geweldige manier om te beginnen met journaling als je er geen tijd of energie voor hebt – je kunt elke dag een paar beelden tekenen, het eenvoudig en ontspannend houden, en je gedachten vrijer laten stromen.

Als je klein kunt beginnen, kan een paar minuten per dag journalen een positieve invloed hebben op je stemming en je denken. verslagen is ook een geweldige manier om te onderzoeken wat je bezighoudt en om op een nieuwe manier naar je eigen ervaringen te kijken.

Conclusie

Er is geen betere tijd dan nu om te beginnen met journaling. Je kunt elke dag verslagen, over elk onderwerp dat je wilt, en je kunt het overal doen waar je rust hebt. Het inrichten van een verslagwerkplek zal je helpen georganiseerd te blijven en tijd vrij te maken voor verslagen.

Je verslag is je privéruimte waar je jezelf kunt zijn, zonder oordeel van anderen. Journalen helpt mensen met angst of depressie door ze een plek te geven waar ze hun stress kwijt kunnen zonder bang te zijn om beoordeeld te worden. Het is een uitstekende manier om je gedachten te verwerken en ervaringen uit het verleden opnieuw te bekijken, terwijl je ook nieuwe ervaringen in het heden vastlegt, zodat ze in de toekomst niet worden vergeten.